Landmanden stoler på Q8
Overfor landmændene havde Q8 et ønske om at kvalificere sig som et førstevalg indenfor dieselolie, traktordiesel og fyringsolie til brug i landbruget.
I samarbejde med LandbrugsMedierne udvikledes idéen om en video der havde til formål at vise et tæt og etableret samarbejde - som et godt eksempel på en tilfreds Q8-kunde.
En native video er tilpasset seeren/landmanden og har primært fokus på historien og sekundært på produktet. Idéen er at seeren oplever historien og ser produktet som en integreret del af den og dermed ikke som en reklameblok. I denne forbindelse er antagelsen, at flere vil have lyst til at se hele historien og dermed videoen til ende og som sådan forbinde produktet med en god histore.
Dermed kom video og artikel til at handle om historien bag Strandlyst Kartofler der drives af to generationer nemlig far Kaj og søn Jesper. En historie med masser af sjæl. Strandlyst Kartofler har købt produkter fra Q8 i over 20 år og forholdet til Q8 er ”nedarvet” gennem mange års godt samarbejde. Strandlyst får både leveret dieselolie til deres lastbiler, traktordiesel og fyringsolie.
Videoen blev anvendt i en sponsoreret artikel (native) på Landbrugsavisen.dk i februar 2019, hvor den fik mere end 8.000 visninger. Derudover blev videoen delt på Facebook, hvor den nåede en rækkevidde på over 26.000 personer og blev eksponeret for mere end 54.000.
LandbrugsMedierne stod for den samlede proces, herunder idéudvikling, interviews, drejebog, video med tekst og native artikel.
Læs artiklen om Kaj, Jesper og deres kartofler ved at klikke her.
LandbrugsMedierne kan hjælpe dig med at producere både video og native artikler om dit brand eller produkt.